tirsdag, august 15, 2006

Travle dager


Ja, vi er i full gang med oppussingen. Men jeg har det da ikke mer travelt enn at jeg har laget meg et slideshow jeg og. Takk til ania for super forklaring inne på Minneriket. Nå må jeg bare huske å oppdatere den litt underveis... Foreløpig er det bare LO'ene jeg har laget til DT sidene på Papirloftet som ligger der.

Ellers er det full fart her. På lørdag fikk vi handlet inn masse maling og utstyr, og en gressklipper. Så mens Arve klippet gress og litt forskjellig, malte jeg peisen og pipeløpet. Søndagen gikk og med til oppussing. Først brukte jeg jo evigheter på å maskere alt i stua, og så malte jeg i timesvis. Var litt bekymret for fargen før jeg startet, for vi brukte jo evigheter på å bestemme oss da vi handlet den... Dvs. jeg brukte evigheter. *blush* Jeg var livredd for å få en farge med gulskjær i, så jeg tror muligens betjeningen og ble litt lei av meg... Men - valget var bra og jeg er kjempefornøyd! Arve fikk flyttet alt fra garasjen i leiligheten og opp til nyhuset, så nå er vi i rute.

I dag har jeg sparklet kjøkkenveggene. For etter å ha malt stua, fant jeg ut at jeg måtte male kjøkkenet og- ble litt for mange spiker- og skruehull der... Siden det er brystningspanle (jeg liker det ikke...), blir det jo ikke så mye å male. Var oppe i kveld og maskerte, så nå er det bare å starte malingen i morgen etter frokost.

Vi fikk forresten byttet ut alle dørhåndtakene og i dag. De som var der var gamle og noen var ødelagte og stygge, så vi kjøpte nye! Jeg fikk viljen min, og vi endte opp med noen i matt krom (?). Veldig fornøyd med dem iallefall.

Når det gjelder scrapping fikk jeg superduper pakke fra Papirloftet på lørdag. Lekre papirer fra Sassafras Lass og Senic Route! Jeg driver og pusler med en layout med Sassafras-papirer, men det tar tid... Akkurat nå sliter jeg litt med teksten. Jeg vet hva jeg skal skrive, men ikke hvor og hvordan. Det blir vel ferdig etterhvert tenker jeg. ;)

Ingen kommentarer: