tirsdag, desember 12, 2006

Lussekatter og pepperkakhuspynting






Lussekatter uten safran og rosiner - med vanlig bolleoppskrift. Vitsen er jo formen, og det er iallefall rett. ;)
Dessuten har jeg enda til godt å finne en ordentlig god lussekattoppskrift, så da ble det sånn i år.

Dessuten pyntet vi pepperkakehuset før leggetid i dag - det er en hyggelig førjulsaktivitet. Etter at jeg et år laget en pepperkakeborg som ikke tålte vekten av godteriet *hihi*, har jeg kjøpt ferdig hus til å pynte. Når det knuses etter jul er det jo likevel bare godteriet jentene spiser. ;)

Nå mangler bare å sette det sammen, og det tenker jeg at jeg gjør i nå i kveld. Så bilde av ferdig hus kommer nok i morgen! :)

Her er forresten for- og baksiden av et kakeoppskriftminialbum jeg har begynt på.

Problemet mitt nå er jo at jeg glemte å ta bilder av alle kakene jeg lagde til Hannas burdag... Og det var liksom litt av hele vitsen med dette prosjektet - bildene av kakene må være med. Marsipankaka kan jeg nok fikse, for der har jeg jo bilder av Hanna som blåser ut lysene. Jeg har jo litt rester igjen av blant annet ostekaka enda, men det blir litt dumt å vise det og. *hihi*
Jeg får vel legge det på vent til neste gang jeg baker, og prøve å huske bilder da.;)

6 kommentarer:

Ania sa...

Hehe - du vet, nå har du en finfin unnskyldning til å bake igjen, da ;) Ferdiglagde pepperkakehus er smart! Ellers er en av favorittene mine å lage pepperkakelykter :D Pepperkakehus greier jeg aldri sånn fra bunnen av - det blir bare skjevt og helt feil dimensjoner og greier :P

Helle sa...

Så koselige bilder, og for et fint kake-album! God idé, og gode anledninger for mye bakst fremover. Lucia vel overstått her også, de er så søte så... blir helt sentimental, jeg, på sånne dager.

Anonym sa...

Du må jo bare være supermammaen over alle...sukk...alt du rekker Catrine!! (Bøyer meg i støvet!!) Jammen er jentene heldige som har en mamma som deg!!!

pepperkakehus blir det her også...he, he...det ligger ferdigkjøpt fra Kiwi...fnis...og skal "bare" pyntes...

Klem, Heidi

Monica sa...

Så fine bakebilder, og ikke minst flott start på kakealbumet ditt, det var en god ide! :)
Baking her i huset består mest av å spise og banke deigen *fnis* men hun blir jo større etterhvert hun også ;)

God helg.
*klem*

banglamarie sa...

Så lekker kakebok!!

God adventstid!!

Rita sa...

Ser ut til at jentene dine koste seg veldig med pyntingen. :) Kake-boke din var helt nydelig!! Kjedelig med kakebildene, men med så mange små og store jenter i huset kommer det vel snart flere kake-dager?! :) Ha en fortsatt fin adventstid :)