torsdag, oktober 05, 2006

Bildeløs layout

Ja, det har jeg faktisk laget i dag - med masse tekst. Det er nemlig oppgave 3 i Minnopol. *dåner*
Det var rart og uvant å ikke skulle illustrere teksten med et eneste lite bilde engang, og jeg slet litt med å finne pynt som kunne forsterke temaet mitt... Men jeg er iallefall i mål med LO'en og det er jeg fornøyd med!

Det er rart det der. Jeg tenker ofte at det viktigste med scrappingen er å dokumentere de små hverdagshistoriene - ting jentene sier og gjør. Joda, jeg scrapper gjerne fine bilder bare for bildets skyld og, men jeg liker aller best når det finnes en historie bak det. Men så skal jeg altså lage denne layouten med masse tekst og ingen bilder og jeg sliter... Ikke med å skrive selv teksten, men fordi jeg ikke føler jeg får dokumtert ordentlig uten bilder. Jeg tror kanskje det har noe med at et bilde sier mye i seg selv og forsterker historiene. Et bilde av et lykkelig barn på en layout gjør meg glad - uavhengig av tittel og tekst. Nå måtte jeg formidle budskapet og teksten mye mer med symboler, fargevalg og utforming, og jeg ser vel at det ikke er alle historier som egner seg like bra til en sånn type LO. ;)
Jeg gleder meg iallefall til å se hvordan de andre har løst oppgaven! Jeg er sikker på at det kommer til å være mye kult å se på!

Til slutt et lite bilde av en stolt Elise som måtte trekke en tann hos tannlegen! Gleder meg til å scrappe dette - det blir garantert en LO med bilder! *fnis*

4 kommentarer:

Ania sa...

Så gøy - jeg er kjempespent på å se bidragene denne runden også...og det er litt som du sier - denne oppgaven får oss ihvertfall til å gå litt mer inn i oss selv og gruble litt ekstra. Selv valgte jeg en lettvidt løsning og ferdig med det, for jeg orket ikke å begynne på nytt igjen :p Tannfelling ja...Elise ser så stolt ut på bildet! :D De små skattekistene en får hos tannlegen er skikkelig kule :D

Rita sa...

Gleder meg masse til å se både din version og alle de andre minnopolerne :) Herlig bilde av Elise. Hun så jo virkelig stolt ut også - artig så lenge det er sånn de ser ut når de kommer ut fra tannlegen. (det gjør ikke jeg LOL) Blir morsomt å se bildet scrappet :)

Kathrine sa...

jeg vet så godt hva du mener *dåner litt av å gjøre oppgaven for andre gang*. Scrapping er liksom bilder. Gleder meg kjempemasse til å se hva du har laget!

Kirsten sa...

Gleder meg til å se alle løsningene på denne jeg også, og jeg tok jo helt av med tekst selv, og endte med å lage en hel bok *fnis*
Men det er jo viktig, så ejg er glad jeg fikk dette sparket i baken i grunn ;)

Ha en fin søndag!