mandag, august 07, 2006

Regn og søledam!



I dag kom det regn her - masse regn, men det varte heldigvis ikke så lenge. Hanna kom ned i stua, tittet ut vinduet og sa: "Mamma, det regner jo ute", så ropte hun på Elise " Elise, kom og se - det regner masse ute"
Hehe... skulle nesten tro de ikke hadde sett regnet før.

Vel, det varte ikke lenge før de ville gå ut. Men siden det tordnet litt, ba jeg dem vente. Men etter en stund lysnet det litt og de fikk på seg regntøy og støvler og gikk ut. Jeg tenkte at det kunne bli moro med noen regnbilder, så jeg tok med kameraet og gikk utenfor jeg og. Jentene fant frem syklene og syklet litt, men så så Hanna søledammen! Hun gikk forsiktig uti og stod der og så på meg. Hopp litt da vel, sa jeg - og jenta var ikke vanskelig å be! Hehe... Hun hoppet og hoppet! Elise kom og, men hun var ikke like interessert...

Jeg fikk knipset mange kule bilder og Hanna fikk hoppet i søledammen - og begge var like fornøyde! ;)





I kveld fant jeg frem noen papirer jeg ville bruke og scrappe noen av disse bildene. Valgte bilder og skrev ut et A4 ark, men urk, jeg var nesten tom for blekk i en patron, og bildene ble nesten lilla... Jeg trodde jeg hadde en ekstra patron så jeg gjør klar til å skifte - men neida, jeg hadde selvfølgelig ikke rett farge. Jaja, da blir det ut og kjøpe blekkpatroner i morgen tidlig!

Ellers har jeg shinet leiligheten i dag. Det trengtes etter et par uker med ferie og minimalt med husarbeid - siden vi likevel har vært borte mesteparten av tiden...

Og så har Hanna vært hos tannlegen. Hun gledet seg så fælt at hun maste i mange timer om vi ikke snart skulle dra... Det ble null hull og en fin ring i premie!

Ja, og så en oppdatering om huset. Vi overtar allerede på fredag. Det ble fremskyndet litt siden de vi kjøper av allerede er flyttet ut. Passer supert for oss - for da har vi en ekstra helg på oss!

2 kommentarer:

Ania sa...

Så herlige bilder Catrine!! *ønsker seg hoppe-i-sølepytt-bilder også* :D Og så bra at dere får litt ekstra tid på dere til å flytte da! Spennende! Får dere nett med en gang? :P Jeg bestiller forresten blekkene mine på nett og fikk nettopp ny ladning blekk idag -- akkurat når den ene fargen slukna :) Perfekt timing! :)

Linda sa...

Gosj, vet ikke hva regn er du, den var god. *knegg* Her oppe vet vi visst bare hva regn er og sola har vi glemt hvordan den så ut. :-(

Var kjempeflotte bilder! Gleder meg til å se LOen. :-)